Spreekuur op afspraak
Maandag t/m vrijdag
Voor een afspraak tijdens het spreekuur dient u altijd een afspraak maken. Dit kan door tussen 08.15 en 12.00 te bellen met één van onze assistentes of 24 uur per dag eenvoudig via het patiëntenportaal.
Bij het maken van een afspraak kan de assistente vragen naar de reden van uw contact. Zij is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is – net als de huisarts – verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
In verband met Covid-19 is het inloopspreekuur momenteel nog niet mogelijk. Zodra we het inloopspreekuur weer opstarten laten wij u dit weten.
Inloopspreekuur op Tesselseplein 6
In verband met Covid-19 is het inloopspreekuur momenteel nog niet mogelijk. Zodra we het inloopspreekuur weer opstarten laten wij u dit weten.
Dokter Bos doet op maandagmiddag spreekuur op afspraak op het Tesselseplein. U kunt de doktersassistente bellen voor een afspraak.
Telefonisch inbelspreekuur
Maandag t/m vrijdag van 8.15 tot 8.45 uur.
Voor korte eenvoudige vragen kunt u ook gebruik maken van het telefonisch spreekuur
Assistentenspreekuur
Maandag t/m vrijdag van 15.00 tot 16.00 uur.
Het assistentenspreekuur is bedoeld voor onderstaande medische handelingen
- Bloeddruk controle
- Bloedsuiker controle
- Hb controle (bloedarmoede)
- Oren uitspuiten
- Hechtingen verwijderen
- Wondcontrole en het verbinden van wonden
- Injecties en vaccinaties
- Zwangerschapstests
- Urine onderzoek
- Aanstippen van wratten
Invoering no-show tarief
Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet verschijnt op een gemaakte afspraak bij huisarts, assistente of praktijkondersteuner de laatste tijd zeer sterk is toegenomen. Met ingang van 1 januari 2020 hebben wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging, een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Waarom een ‘no-show’ tarief?
Het aantal patiënten dat een afspraak voor het spreekuur van de huisarts wil maken neemt nog steeds toe. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook een andere patiënt kunnen helpen. Uw huisarts wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden, immers u wilt ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak telefonisch af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meldt dit dan tot uiterlijk 1 werkdag van te voren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén ‘no-show’ tarief berekend.
Hoogte van het ‘no-show’ tarief
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt. De tarieven die wij hiervoor hanteren zijn verschillend. De tarieven zijn 15 Euro voor een enkel consult en 25 Euro voor een dubbel consult. Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder.
Hoe werkt het?
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet is betaald, dan moet u het bedrag contant aan de praktijkbalie afrekenen, voordat de afspraak door kan gaan.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet