Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk J.C. Bos – Den Haag
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk J.C. Bos
Sleedoornstraat 41 2565 WL
Den Haag

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Werkwijze interne klachtenregeling;  

Voor het zorgvuldig en correct behandelen /afhandelen van een klacht van een patiënt, worden de volgende stappen gemaakt. De klachtencoördinator in de praktijk is Mw J.C. Bos, huisarts.

1.            U meldt zich aan de balie met een klacht.

2.            U wordt geïnformeerd over onze klachtenprocedure.

3.            U wordt gevraagd de klacht schriftelijk vast te leggen, om deze zo goed en zorgvuldig mogelijk in behandeling te kunnen nemen, op het klachtenformulier wat u wordt aangereikt.

4.            Het ingevulde klachtenformulier wordt ingeleverd bij de aanwezige doktersassistente.

5.            De doktersassistente vult vervolgens een intern registratieformulier in en meldt dit dezelfde dag bij de klachtencoördinator.

6.            De klachtencoördinator belt binnen 2 werkdagen de patiënt en stuurt een ontvangstbevestiging, waarin zij toezegt dat de klacht binnen 4 weken behandeld zal worden.

7.            De klachtencoördinator bespreekt de klacht met de betrokken medewerker(s).

8.            Samen bepalen ze of- en welke actie nodig is om de klacht af te handelen.

9.            De klachtencoördinator legt dit schriftelijk vast.

10.          De klachtencoördinator stuurt hierna een bericht over de afhandeling van de klacht naar de patiënt.

11.          Is de klacht naar tevredenheid van de patiënt opgelost, dan worden de registratieformulieren bewaard en is de klacht afgehandeld.

 

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.